Jeżeli wciąż nie wiesz, w jaki sposób znaleźć się w rankingu Google – spieszymy z odpowiedzią. Analizując witrynę internetową i sprawdzając wszelkie jej parametry, będziesz w stanie maksymalnie dostosować się do potrzeb i preferencji potencjalnego klienta.
W naszym wpisie znajdziesz również informacje z kategorii – co to jest google merchant i dlaczego to narzędzie może okazać się strzałem w dziesiątkę dla działającego w sieci przedsiębiorcy.
Czym jest audyt SEO i jakie przynosi korzyści?
Audyt jest niezależną oceną ekspercką danej organizacji, jej strategii, systemów, produktów, a w przypadku SEO – strony internetowej i jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Tworzy on zestaw raportów dotyczących zalet oraz wad obecnej strony, a także instrukcje do wdrożenia, aby poprawić jej reprezentatywność online.
Efekty audytu SEO
- wyższa pozycja rankingowa,
- poprawa pozycjonowania słów kluczowych,
- wzrost ruchu na stronie,
- poprawa konwersji w przypadku witryn e-commerce,
- automatyzacja strategii.
Rodzaje
Możemy wymienić trzy modele przeprowadzania audytu. Pierwszym jest audyt manualny, który w całości przeprowadzany jest ręcznie przez specjalistę. Jest on wyjątkowo czasochłonny, jednak cechuje go szczegółowość oraz interpretacja wyników. Drugi to audyt automatyczny przeprowadzany za pomocą narzędzi komputerowych. Jest on jednak dosyć ograniczony, ukazuje same wyniki, bez ich analizy. Trzeci model to audyt manualno-automatyczny. Jest najbardziej kompleksowy i dostarcza najszerszego spektrum informacji o stronie internetowej.
Podstawowe elementy audytu
- analiza widoczności,
- meta tagi,
- słowa kluczowe,
- treść,
- nagłówki,
- adresy kanoniczne,
- rozplanowanie crawl budget,
- dane strukturalne,
- responsywność i mobilność,
- prędkość ładowania serwisu,
- link building.
Agencja SEO
Najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po ofertę profesjonalnej agencji SEO, która wykona audyt Twojej strony. Zaoszczędzisz tym samym swój czas oraz wyeliminujesz ryzyko potencjalnych błędów. Chociaż może wydawać się to dużym wydatkiem, w perspektywie długoterminowej jest zaoszczędzeniem finansów poprzez prewencję działań. Cena takiego audytu różni się w zależności od strony internetowej – jej wielkości oraz skomplikowania. Z badań rynkowych jednak wynika, iż ceny rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Może on trwać od kilku dni do miesiąca.
Możesz go również wykonać samodzielnie przy użyciu dostępnych darmowych i płatnych narzędzi, takich jak Arkusz Google, Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed Insights, Ahrefs, Senuto, Semstorm, YSlow, WebPageTest, Screaming Frog. Są one również przydatne w codziennym analizowaniu zmian.
Co to jest Google Merchant?
Na pytanie – co to jest google merchant – odpowiadamy, że jest to rozbudowane narzędzie, które spełnia swoją promocyjną rolę w ramach reklamy produktowej. Za jej pośrednictwem trafisz do swojego targetu. Właściwie, na podstawie przeglądu witryny internetowej przez użytkownika oraz wyników wyszukiwania – system będzie wiedział, jakie elementy oferty interesują potencjalnego klienta.
Kampanie google merchant rozpoczynają się od założenia standardowego konta Google. Twoim zadaniem będzie podanie wszelkich informacji o firmie – zarówno do informacji użytkowników, jak i osobom odpowiedzialnym za moderację narzędzia. Do zbioru tych elementów należą:
- szczegółowe dane na temat przedsiębiorstwa (nazwa, NIP oraz adres prowadzonej działalności);
- informacje o domenie witryny internetowej;
- lokalizacja prowadzonej działalności (uwzględnienie miejsca wyświetlania przekazów reklamowych).
Koniecznością jest również określenie szczegółowych informacji o produktach (tj. pliku produktowego) i to w zasadzie…wszystko. Czekasz jedynie na akceptację produktów, zweryfikowany przez zespół Google. Jeżeli wszystko zakończy się pomyślną decyzją, Google Merchant będzie kierował wszystkie wiadomości wraz z wizerunku produktu do kolejnych narzędzi, jakimi są Google Ads oraz Google Shopping.
W skrócie – co to jest google merchant? To narzędzie reklamowe za sprawą którego
dotrzesz do docelowych grup klientów oraz pojawisz się we właściwym miejscu i o właściwym czasie.
Finalnie…
Zdecydowanie się na przeprowadzenie audytu SEO to dobry krok w przyszłość przedsiębiorstwa. Nie można pomijać jego potencjału wśród firm, które już dość długo funkcjonują na rynku branżowym w świecie online. Sięgając po narzędzie, jakim jest Google Merchant trzeba się liczyć z posiadaniem kompleksowej wiedzy na temat Google Ads oraz odnośnie do samego profilu potencjalnego klienta. Mimo wszystko, rekomendujemy zaangażowanie się w analizę witryny wraz zaimplementowaniem wszelkich narzędzi, które usprawnią jej działanie.